Jdi na obsah Jdi na menu

Tour de Corse - část pátá

1. 9. 2010

V noci se ukázal větrolam z auta celkem k ničemu, pod autem foukalo jako že fest. Ale ne že by nám to při spánku nějak vadilo, to zase ne. Menší vzrušení nám připravují místní četníci, když ze silnice odbočují přímo k nám, ale naštěstí projíždí kolem nás bez povšimnutí někam dál. Po probuzení a snídani sbalíme věci, a vyrážíme. Dnešní cíl je Ajaccio, hlavní město Korsiky.

Cestou děláme jednu pauzu, když Kádě zláká pláž Plage de Stagnoli hned vedle silnice. Čím víc jedeme na ji, tím jsou vlny větší a větší. Za chvíli míjíme zbytky majáku Tour de Sagone, a po chvíli samotné město Sagone, na pobřeží zátoky Anse de Sagone.

Cesta do Ajaccia probíhá v poklidu, před Ajacciem se silnice trošku narovnává, a zrovna tady potkáváme jedinou bouračku co jsme potkali. Ve městě zabere dost času najít místo k zaparkování. V Ajacciu se narodil Napoleon, takže celý město se točí kolem něj. Rodnej barák, muzeum, pomník Napoleona, jeho matky, jejho bratra...
Taky se tady narodila zpěvačka Alizée, ta tady ale pomník ani muzeum (zatím) nemá :)

Když shlídneme co se dá, katedrálu Notre-Dame-de-l`Assomption d`Ajaccio, náhodou objevenou uličku Rue St Roch, i obrovskou Independence of the Seas která zrovna kotví v přístavu, vybíráme jednu z levnějších restaurací, a dáváme si výbornou pizzu kterou zapíjím místním pivem, který není vůbec špatný. Potom už jen najít auto (ještě že jsem si uložil pozici do GPSky), a vyrážíme zase dál na jih.

Prakticky není kam spěchat, takže odpoledne opět volíme variantu pláž, tentokrát poblíž městečka Verghia. I když zrovna dneska není nejtepleji, fouká vítr a do vln se nám nechce. Jen Káďa si hraje s foťákem. Když se přiblíží večer, přejedeme ještě kus na jih, a na příhodném plácku mezi čističkou a hřbitovem po večeři zaleháváme.